הנזק באיראן נחשף; בטהרן משדרים רגיעה | חדשות השבת

    אתר קול חי 1 Comment on הנזק באיראן נחשף; בטהרן משדרים רגיעה | חדשות השבת

    רשת CNN פרסמה תמונת לווין מבסיס חיל האוויר האיראני באיספהאן שהיה יעד התקיפה המיוחסת לישראל אתמול. התמונה חושפת נזק שנגרם למכ״ם של סוללת ההגנה האווירית S-300 מתוצרת רוסיה שמוצבת בבסיס. שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהייאן, בראיון לרשת NBC, מסרב להאשים את ישראל במתקפה אתמול לפנות בוקר באיספהאן ומודיע שלאיראן אין כוונה להגיב עליה | חדשות השבת

    איראן צילום: פיקסביי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חדשות השבת:

    בליל שבת הופעלו האזעקות בשדרות ובעוטף: שוגרו מספר רקטות. אחת חצתה לשטח ישראל ויורטה, היתר נפלו בשטח הרצועה.

    המבצע הנרחב של צה״ל ומג״ב במחנה הפליטים נור א-שמס בטול כרם, שבו חוסל אמש מפקד גדוד הג׳יהאד המקומי, נמשך גם היום. כוחות גדולים של סיירת חרוב, יחידת דובדבן, יחידת הלוט״ר ומסתערבי מג״ב המשיכו לפעול במחנה – חוסלו במבצע לפחות 5 מחבלים.

    שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהייאן, בראיון לרשת NBC, מסרב להאשים את ישראל במתקפה אתמול לפנות בוקר באיספהאן ומודיע שלאיראן אין כוונה להגיב עליה: ״מה שקרה אתמול בלילה לא היה תקיפה, אלה היו כמו צעצועים שהילדים שלנו משחקים בהם ולא כטב״מים. כל עוד לא תהיה הרפתקנות חדשה מצד ישראל נגד האינטרסים שלנו – אין לנו כוונה לתגובות חדשות. אם ישראל תתקוף את ארצנו – התגובה שלנו תהיה מיידית״.

    וול סטריט ג׳ורנל: הנהגת החוץ של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר, הדבר עלול לפגוע במו״מ לשחרור החטופים כי כך לארה״ב לא יהיה מנוף לחץ על חמאס דרך המתווכים הקטארים. גורמים ערבים מסרו כי בימים האחרונים הנהגת חמאס יצרה קשר עם שתי מדינות באזור, בניסיון לבדוק אם יאפשרו לה לעבור להשתכן אצלן. אחת המדינות היא עומאן (מדינה שנתניהו ערך בה ביקור רשמי ב-2018). בשבועות האחרונים, המתווכים המצרים והקטארים לחצו על נציגי חמאס לרכך את התנאים במו״מ, עד כדי איומים בגירוש מקטאר אם לא יסכימו לעסקה. גורם ערבי אמר לעיתון: ״יש אפשרות ממשית ששיחות המו״מ יבוטלו לחלוטין״.

    האם ישראל תקפה הלילה בסיס של המיליציות השיעיות בעיראק? המיליציות המזוהות עם איראן, שתקפו את ישראל עשרות פעמים מתחילת המלחמה, כולל בליל המתקפה האיראנית לפני שבוע – טוענות כי ישראל תקפה את אחד הבסיסים המרכזיים שלהן מדרום לבגדאד (מרחק של כ-900 ק״מ מישראל). צבא ארה"ב הכחיש שהוא זה שתקף.

    חיל האוויר ביצע הבוקר גל תקיפות בדרום לבנון, ותקף בעייתא א-שעב ובכפר כילא. מוקדם יותר נפלו מספר רקטות בשטח פתוח באזור סאסא, ללא נפגעים. גם בקריית שמונה הופעלו אזעקות במהלך השבת – ללא נפגעים.

    רשת CNN פרסמה תמונת לווין מבסיס חיל האוויר האיראני באיספהאן שהיה יעד התקיפה המיוחסת לישראל אתמול. התמונה חושפת נזק שנגרם למכ״ם של סוללת ההגנה האווירית S-300 מתוצרת רוסיה שמוצבת בבסיס. מעבר לפגיעה המדויקת במכ״ם ההגנה האווירית, לא נגרמו נזקים נוספים בבסיס. לפי מקורות אמריקניים – ״הישראלים פגעו במה שהם התכוונו לפגוע״.

    הניו יורק טיימס מדווח: האמל״ח הישראלי הצליח לפגוע במערכות ההגנה האווירית של איראן מבלי להתגלות במכ״מים האיראניים. לפי שני גורמים מערביים, ״התקיפה נועדה להעביר מסר לאיראן – לפיו ישראל יכולה לעקוף את מערכות ההגנה שלה מבלי להתגלות – ולשתק אותן״. עוד מדווח העיתון כי שני מקורות איראניים אישרו שישראל הצליחה לפגוע במכ״ם של מערכת ההגנה האווירית S-300 שמוצבת בבסיס הצבאי ״שיקארי״ באיספהאן.

    צה״ל מעדכן על המשך המבצע הצבאי במחנה הפליטים נור א-שמס בטול כרם – לאחר כמעט שתי יממות של מבצע: 10 מחבלים חוסלו עד כה, 8 מבוקשים נעצרו, 8 לוחמי צה״ל ומג״ב נפצעו קל ובינוני בחילופי האש. הושמדה מעבדת מטענים.

    חיזבאללה הודיע – 3 מחבלים משורותיו חוסלו היום בתקיפת צה״ל בכפר ג׳בין בדרום לבנון.

    מתיישבים יהודים יידו היום אבנים לעבר פלסטינים בסמוך לכפר, ובתגובה כ-30 מחבלים החלו להתקרב לעבר היישוב עלי. כוח מילואים של צה״ל ירה לעברם – שני מחבלים נפצעו ופונו על ידי הסהר האדום לקבלת טיפול רפואי. הפלסטינים מדווחים על נהג אמבולנס שנהרג מירי, צה״ל בודק את הדיווח. בהמשך האירוע, התפתח חיכוך פיזי בין עשרות יהודים ומחבלים, שכלל זריקות אבנים הדדיות. כוח מג״ב הגיע למקום ופיזר את האירוע.

    'חדשות 13': גנץ ואייזנקוט העבירו מספר פעמים במהלך השבוע שעבר דרישה לרה״מ – כנס את קבינט המלחמה לדון בעסקת החטופים. עד לרגע זה הבקשה לא נענתה.

    מחריד: המשטרה מעדכנת כי ג'יפ פרטי שנסע הערב על כביש 1 למזרח נהוג ע"י תושב כפר יונה, סטה מנתיב נסיעתו ודרס למוות מתנדב משטרה ועובד קבלן, בעת שהיו בתפקיד והמתינו להגעת משאית לפינוי מפגעי דרך מהשול – מפגעים שהוצבו על ידי אנרכיסטים שביצעו הפגנה בלתי חוקית. המשטרה החלה בחקירה.

    לפני זמן קצר ירו מחבלי חיזבאללה טיל נ״ט לאזור מטולה. יש נפילה, אין נפגעים.



    1 תגובות

    מיין תגובות